01-2026 Nieuwsbrief

Nieuwsbrief

Nieuw bestuur gaat van start

Nieuwsbrief 01-2026
Bekijk in browser

Header Afbeelding

Welkom bij de januari editie van de nieuwsbrief voor VvE Woonwijk ’t Soperse Bos. Met deze nieuwsbrief informeren we alle bewoners periodiek over wat er speelt binnen onze VvE: van besluiten en lopende zaken tot onderhoud, projecten en aankomende vergaderingen.

Vergadering van eigenaars

Dit zijn de datums voor de vergadering van eigenaars van dit jaar:

  • Dinsdag 7 april 2026
  • Donderdag 5 november 2026


Je krijgt hier nog een officiële uitnodiging voor waarin ook de locatie bekend wordt.

Mededelingen & updates

  • Bestuursleden zijn verzekerd tegen aansprakelijkheid
  • Mails van de adviesraad worden doorgestuurd naar bestuur
  • Partij ingeschakeld om zout te strooien
  • Jaarlijkse scheurenreparaties asfalt uitgevoerd
  • Voorgenomen: extra asfaltherstel met kostenschatting van €8.000 tot €9.500 voor vier locaties

Hevige sneeuwval

In het begin van deze maand is er veel sneeuw gevallen. Dat levert veel plezier en mooie plaatjes op. Helaas kan het ook voor een onveilige situatie zorgen. Daarom is er sneeuw geruimd en hebben we zout laten strooien.

Voor de volgende vergadering willen we een voorstel doen met wat we hier in het vervolg mee doen. Wanneer deze situatie zich weer voordoet, kan er sneller gehandeld worden.

Groenonderhoud

Het maaien van de sloten gebeurt dit jaar iets later dan je gewend bent. Dit wordt zo snel mogelijk ingepland.

Het nieuwe bestuur introduceert zich

We hebben een kennismaking gesprek gehad met Libéma en er zijn structurele overleggen ingepland. We willen ook kennismakingsgesprekken doen met de werkgroepen. Je hoort snel van ons!

Selectie beheerpartij

Achter de schermen is een traject doorlopen om een nieuwe beheerpartij te kiezen. We hebben met vier verschillende partijen gesproken en gekeken naar zaken als bereikbaarheid, duidelijkheid in de administratie, ervaring met wijken zoals de onze en natuurlijk de kosten. Op basis daarvan is unaniem gekozen voor Armada als nieuwe beheerder. In de komende weken ronden we de contractbesprekingen af en zal het contract nog juridisch worden beoordeeld, voordat de definitieve handtekening wordt gezet.

We willen de werkgroep bestuur en beheer hartelijk bedanken voor de tijd, energie en zorgvuldigheid waarmee dit traject is doorlopen.

Nieuw deurbelsysteem

Er is bij de slagboom een nieuwe zwarte paal geplaatst, dit is het nieuwe deurbelsysteem. Binnenkort zal deze ook in gebruik genomen worden. Verdere uitleg volgt nog.

Het openen van de slagboom blijft werken zoals we gewend zijn via de grijze paal met een pasje of door te bellen.

Veel gestelde vragen

Waarom zijn de zwerfkeien geplaatst?

Deze zwerfkeien zijn geplaatst vanuit de werkgroep speelweide en park als vervanging voor de plantenbakken met dezelfde verkeers-remmende werking. Tijdens de vergadering van 17-1-2024 is destijds akkoord gegeven.

We zijn hierover na het plaatsen in gesprek geweest met de werkgroep. De werkgroep heeft aangegeven dat de specifieke plek een weloverwogen keuze is geweest, er is rekening gehouden met het kruispunt en de opritten. Ze hebben de zichtbaarheid verbetert door reflectoren te plaatsen.

Door de gemengde reacties over de plaatsing van de keien kwamen er onderliggende vraag naar boven. Hoe zit het eigenlijk met de verkeersveiligheid in onze wijk? We gaan onderzoeken wat hier de mogelijkheden in zijn.

Vragen of opmerkingen?

U kunt ons bereiken via bestuur@sopersebos.nl

Met vriendelijke groet,
Het bestuur van de VvE Woonwijk ’t Soperse Bos

De volgende nieuwsbrief is eind februari.

VvE Woonwijk ’t Soperse Bos te Vinkel
www.sopersebos.nl