Carnaval is afgelopen, de polonaises zijn voorbij en de eerste krokussen komen alweer tevoorschijn. Hierbij de februari editie van de nieuwsbrief voor VvE Woonwijk ’t Soperse Bos. Met deze nieuwsbrief informeren we alle bewoners periodiek over wat er speelt binnen onze VvE: van besluiten en lopende zaken tot onderhoud, projecten en aankomende vergaderingen.
Vergadering van eigenaars
Dit zijn de datums voor de vergadering van eigenaars van dit jaar:
Dinsdag 7 april 2026, C.O.W. Coppensdijk 10 Vinkel
Donderdag 5 november 2026 n.t.b.
De officiële uitnodiging volgt later met de agenda inclusief locatie. Maar bedenk nu vast: wil je iets inbrengen of heb je een onderwerp waarvan je vindt dat het echt een keer besproken moet worden? Laat het weten via mail, dan kunnen we het meenemen.
Op 6 maart brengen twee bestuursleden van VvE Wernhoutsburg een bezoek aan ’t Soperse Bos. Tijdens dit werkbezoek willen we kennis en ervaringen uitwisselen en kijken hoe we van elkaar kunnen leren.
Beheerpartij
In de vorige nieuwsbrief lieten we jullie weten dat Armada VvE & Vastgoedbeheer onze onafhankelijke VvE beheerder is geworden. De laatste puntjes worden op de ‘i’ gezet en het contract laten we door onze advocaat op hoofdlijnen checken. Daarna wordt in samenwerking met onze huidige beheerder VB&T de overstap voorbereidt en uitgevoerd. We verwachten dat het contract per 1 april 2026 in werking treedt.
Wat betekent dit dan voor jou?
De maandelijkse inning van de VvE bijdrage gaat Armada doen.
Problemen, klachten kan je in eerste instantie bij hun melden, waar nodig neemt Armada contact op met het bestuur.
Energiedossier Hyacinth
In Nederland heb je als kleinverbruiker in principe een vrij recht om zelf je leverancier voor elektriciteit en gas te kiezen en om over te stappen als je dat wilt. In het verleden kregen alle bewoners hun gas, water en elektriciteit via Libéma.
Tegenwoordig hebben de bewoners van Geranium en Fresia een vrije keus in de leverancier van gas en electriciteit. Bij Hyacinth is dit nog niet het zo en dat moet anders.
Op 25 februari 2026 is er wederom hierover gesproken met Libéma door o.a. het bestuur. De bewoners van de Hyacinth ontvangen een update hierover vanuit de betrokkenen bij het energiedossier in een aparte brief.
Zo houden we onze wegen veilig en sterk
Onze wegen krijgen het soms zwaar te voorduren. Omdat de wegen niet van de gemeente zijn maar van onszelf als VvE, moeten we zélf zorgen dat ze veilig en in goede staat blijven.
Afgelopen periode zijn de jaarlijkse scheurherstellingen gedaan om te voorkomen dat de kleine scheuren grote gaten worden. Daarnaast willen we op vijf plekken extra asfalt laten herstellen. De raming ligt tussen de €8.000 en €9.500. Zo voorkomen we hoge kosten in de toekomst.
Deurbelsysteem in gebruik genomen
Nogmaals bedankt aan iedereen die heeft meegeholpen. Het deurbelsysteem is nu in het beheer van het bestuur. Werkt er iets niet?Mail dan naar bestuur@sopersebos.nl
Tips:
Sla het nummer van de slagboom op in je contacten zodat je deze herkent als je gebeld wordt. 06-45013601
Wanneer je niet in de gelegenheid bent om op te nemen, laat hem dan overgaan zodat hij door kan naar het 2e nummer. Want als je hem wegdrukt stopt hij met bellen en gaat hij niet door naar het 2e nummer.
Wijzig in de PostNL app je bezorgvoorkeuren naar “eerst op mijn adres”, mogelijk staat daar nog een pakketpunt als voorkeur.
Nieuw in ’t Soperse Bos, of nog geen ‘nieuwe bewonersavond’ bijgewoond?
In het verleden werd één à twee keer per jaar een avond georganiseerd speciaal voor nieuwe bewoners; dat leverde vaak leuke kennismakingen en praktische informatie op. Het bestuur wil deze avonden graag opnieuw opstarten en stemt dit nog even af met verschillende betrokkenen; zodra er een datum is, laten we dat via mail en in een volgende nieuwsbrief weten.
Veelgestelde vragen
Waarom heeft de nieuwe deurbel bij de slagboom geen camera? Tijdens het testen van een systeem met camera werd duidelijk dat deze op een aantal punten niet goed werkte. Een belangrijk deel daarvan ontstond door de camera, vandaar dat er is gekozen voor een systeem zonder camera.
We zijn ervan overtuigd dat het geplaatste systeem beter bij ons past.